Activiteiten kunnen mogelijk door de corona maatregelen tijdelijk zijn aangepast.
Neem contact op met de organisatie om er zeker van te zijn dat de activiteit plaatsvindt.

De vindplaats voor passend werk, leren en doen. Bij jou in de buurt.

Zeg na ruim 50 jaar HA tegen Sensoor

Amsterdam, donderdag 1 mei 2014

Hulplijn Amsterdam is de nieuwe naam van Sensoor Amsterdam. De telefonische hulpdienst voor alle Amsterdammers is dag en nacht bereikbaar voor iedereen die daar behoefte aan heeft. Anonimiteit van de beller wordt gegarandeerd, respect voor de beller is (bijna) grenzeloos. En dat nu al ruim 50 jaar.


Hulplijn Amsterdam (afgekort HA!) voert jaarlijks meer dan 20.000 gesprekken. De medewerkers streven ernaar om gesprekken met bellers zo gelijkwaardig mogelijk te laten verlopen. Iedereen die even om wat voor reden dan ook om een praatje verlegen zit vindt een luisterend oor bij een van de tachtig goed opgeleide vrijwilligers. Gesprekken gaan bijvoorbeeld over depressie, 
psychosociale problemen, maar ook over verlies van werk of gezondheid. Daarnaast zijn suïcidale gedachten en gevoelens regelmatig onderwerp van gesprek. Op de achtergrond speelt eenzaamheid in veel gevallen een grote rol. 

Hulplijn Amsterdam (HA) is anoniem altijd (24 uur per dag) bereikbaar op nummer 020-6757575. HA heeft ook een chatbox.

HA zoekt ook nog naar gemotiveerde vrijwilligers. Je krijgt een gedegen, intensieve training, maar een specifieke vooropleiding is niet vereist. De belangrijkste selectiecriterium is `het vermogen en de bereidheid om te kunnen reflecteren op de eigen gedachten, gevoelens en overtuigingen.`


Een mooi artikel over HA (toen nog net Sensoor geheten) verscheen 27 december 2013 in Het Parool.
Artikel in het Parool (klik daarna op het artikel)

Terug naar overzicht

venster sluiten

venster sluiten

hulp bij inloggen

Bent u uw wachtwoord vergeten?
Voer uw gebruikersnaam of emailadres in en klik op verstuur.

Heeft u nog geen account? Kijk dan hier voor meer informatie.

Feedback en Support