Nieuwsarchief
- 20-06-2024 gewoon leuke dingen
- 06-06-2024 moestuinieren met kinderen
- 16-05-2024 gezond de zomer beginnen
- 02-05-2024 buurtborrel
- 04-04-2024 cultureel atelier
- 29-03-2024 leren en werken bij een creatief bedrijf
- 21-03-2024 altijd iets te doen
- 14-03-2024 dagbesteding voor senioren
- 07-03-2024 meer bewegen voor ouderen
- 06-03-2024 wil jij een baan met uitzicht?
Tassenmania de Dam
Amsterdam, woensdag 23 november 2011
BDO consultants, Henk schiffmacher, Omar Munie en PSV laten jongeren niet zwerven!
Zaterdag 26 november vindt op de Dam in Amsterdam van 13.00 – 17.00 een actie plaats. om aandacht te vragen voor de 400 – 700 zwerfjongeren in Amsterdam en de maar liefst 9000 zwerfjongeren in Nederland. Ook wordt geld ingezameld voor de steunprogramma’s van SZN.
Zaterdag 26 november vindt op de Dam in Amsterdam van 13.00 – 17.00 een actie plaats georganiseerd door BDO Consultants voor Stichting Zwerfjongeren Nederland (SZN). Meer dan 200 tassen (handtassen, aktetassen enzovoort) zijn ingezameld bij ’BDO-medewerkers en deze zullen worden weggeven tegen een kleine donatie. Na 26 november gaat de actie online verder via www.tassenmania.nl. De actie is bedoeld om aandacht te vragen voor de 400 – 700 zwerfjongeren in Amsterdam en de maar liefst 9000 zwerfjongeren in Nederland. En om geld in te zamelen voor de steunprogramma’s van SZN.
BEKENDE ARTIESTEN EN TOPSPORTERS
Meerdere bekende artiesten, ontwerpers en topsporters ondersteunen eenmalig deze actie:
Henk Schiffmacher
Tattookoning en kunstenaar Henk Schiffmacher ontwerpt speciaal voor deze actie twee tassen. Meer over Schiffmachers werk: www.henkschiffmacher.nl
Omar Munie
Tassenontwerper van exclusieve tassen Omar Munie stelt een ‘Bag & Tea’ arrangement beschikbaar voor deze actie. Meer hierover: http://www.omarmunie.com/bag-tea
PSV
PSV-spelers hebben een PSV-tas gesigneerd die zij beschikbaar stellen voor deze actie. Meer over PSV: www.psv.nl/home.html
TASSEN? PRINSES MÁXIMA EN ZWERFJONGEREN
Wat zwerfjongeren gemeen hebben, behalve dat zij dakloos zijn, is een tas die zij constant met zich meeslepen van plek naar plek. Letterlijk en figuurlijk slepen deze jongeren behoorlijk wat bagage met zich mee. SZN is daarom in 2009 de tassencampagne ‘Je hele hebben en houen in een tas’ gestart waarbij het beeld van de tas gebruikt werd om in één oogopslag inzichtelijk te maken wat er met deze onzichtbare groep aan de hand is. Prinses Máxima nam als eerste een tas in ontvangst van een zwerfjongere. Kijk ook op www.tassencampagne.nl. De tassenmania is een actie in het verlengde van deze tassencampagne en is een initiatief van BDO Consultants.
SAMEN MET ZWERFJONGEREN
Deze actie vindt niet alleen plaats voor de 9000 zwerfjongeren in Nederland, maar ook mét deze vergeten groep jongvolwassenen. Zij zijn aanwezig en verzorgen verschillende optredens. De jongeren nemen deel aan een landelijke platform zwerfjongeren van SZN, genaamd ‘United Voices’. ‘Dit platform laat op landelijk niveau de ‘stem van de zwerfjongeren’ horen.
OPBRENGST
De volledige opbrengst gaat naar de programma’s van SZN. Meer informatie over het werk en resultaten van SZN: www.zwerfjongeren.nl/resultaten/programma-zwerfjongerenversterking.
Tassenmania online: www.tassenmania.nl
contactpersoon
Tasso Heijnen
t.heijnen@zwerfjongeren.nl
020 494 05 15
www.zwerfjongeren.nl
Nieuwsarchief
- 20-06-2024 gewoon leuke dingen
- 06-06-2024 moestuinieren met kinderen
- 16-05-2024 gezond de zomer beginnen
- 02-05-2024 buurtborrel
- 04-04-2024 cultureel atelier
- 29-03-2024 leren en werken bij een creatief bedrijf
- 21-03-2024 altijd iets te doen
- 14-03-2024 dagbesteding voor senioren
- 07-03-2024 meer bewegen voor ouderen
- 06-03-2024 wil jij een baan met uitzicht?