avond cursus social media
Organisatie: Buurtwerkplaatsen (BWP)
Terug naar overzicht
Social Media Hoe zet je social media in voor een betere connectie met je doelgroep?
Deze workshops zijn vooral bedoeld voor professionals, mensen met een eigen bedrijf, ZZP’ers …… en verder voor iedereen die nieuwsgierig is hoe je social media meer als producent danwel als consument gebruikt. Stap je op die manier in de wereld van social media, dan doe je een stap naar transparant zijn en een dialoog aangaan met je doelgroep. En die dialoog ook
gaande houden en ontwikkelen.
In 8 lessen van 2,5 uur komen de volgende onderwerpen aan bod:
• Welke verschillende sociale media zijn er en welke kan ik het beste waarvoor gebruiken?
• Trends in social media (storytelling, marketingtrends, Hero’s Journey etc.)
• Welke media (video, foto, animatie, tekst) gebruik ik waarvoor?
• Hoe krijg ik meer volgers en hoe bouw ik mijn online netwerk uit?
• Welke technieken zijn er om mijn doelgroep zich meer betrokken te laten voelen?
• Hoe zorg ik via social media dat de relatie met mijn doelgroep verbetert?
• Wat zijn de risico’s van social media en hoe ga ik daarmee om?
• Praktijkvoorbeelden van goed social media gebruik.
De workshop wordt geven door Erik Holthuis, oprichter en Community Manager van het mediaplatform www.buurttelevisie.org, dat op basis van crowd sourcing (input en ideeën aangedragen door bewoners) media maakt voor betere buurten in Nederland.
gaande houden en ontwikkelen.
In 8 lessen van 2,5 uur komen de volgende onderwerpen aan bod:
• Welke verschillende sociale media zijn er en welke kan ik het beste waarvoor gebruiken?
• Trends in social media (storytelling, marketingtrends, Hero’s Journey etc.)
• Welke media (video, foto, animatie, tekst) gebruik ik waarvoor?
• Hoe krijg ik meer volgers en hoe bouw ik mijn online netwerk uit?
• Welke technieken zijn er om mijn doelgroep zich meer betrokken te laten voelen?
• Hoe zorg ik via social media dat de relatie met mijn doelgroep verbetert?
• Wat zijn de risico’s van social media en hoe ga ik daarmee om?
• Praktijkvoorbeelden van goed social media gebruik.
De workshop wordt geven door Erik Holthuis, oprichter en Community Manager van het mediaplatform www.buurttelevisie.org, dat op basis van crowd sourcing (input en ideeën aangedragen door bewoners) media maakt voor betere buurten in Nederland.